Ny kampagne: Løkken tilbage på landkortet

Kilde: Redaktion
Profilbillede
Helena Falsig

Hele landet har været ramt af nedlukning af butikker og restauranter, som i flere måneder ikke har haft muligheden for at byde kunder og gæster velkommen indenfor. Derfor har mange restauranter og butikker brug for at få sat gang i hjulene igen ved den store genåbning af landet., hvilket lokale nordjyder har sat sig for at gøre i Løkken.

SuperBrugsen Løkken, netbutikken Med24 og Nordjyske Mediehus har slået sig sammen og indgået et samarbejde, hvor de vil stable en markedsføringskampagne på benene for over 100.000 kr. inden for de næste par uger.

Deres initiativ med kampagnen er at få Løkken som ferieby tilbage på landkortet og i gæsternes bevidsthed, så mange atter vil komme en tur forbi byen og holde ferie.

Sponsorerne bag kampagnen, SuperBrugsen og Med24, har ikke været påvirket af nedlukning som mange andre, og har dermed ikke mærket presset på samme måde som dem, der måtte holde lukket og har derimod oplevet det modsatte og fået flere kunder i butikken.

Derfor ønsker de at give noget tilbage og støtte dem som har været påvirket af nedlukningen. Til at sprede budskabet om de mange muligheder som Løkken har at byde på, vil de med kampagnen fortælle vidt og bredt om, at Løkken har så mange gode specialbutikker, gode spisesteder og spændende aktiviteter, som alle er et besøg værd.

Dette budskab er ikke kun vigtigt at sprede i forhold til at tiltrække turister til byen, men også i relation til tilflytningen, iværksætteri og tiltrækning af arbejdskraft udefra, som både SuperBrugsen, Med24 og de andre virksomheder i Løkken har brug for.

Denne nye kampagne består af en række annoncer i flere nordjyske medier, radioindslag og på de sociale medier. Den første kampagneuge starter i uge 17, hvor ugens tema er shopping. I uge 18 er der fokus på restauranterne og caféerne, og i uge 19 er det aktiviteter, oplevelser og naturen som er hovedtemaet for markedsføringen af byen.

Flere artikler